روش ترمیم ترک خوردگی بتن کف ساختمان

جستجوی کلمه روش ترمیم ترک خوردگی بتن کف ساختمان در سایت کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران با کد 3220


 

 

 

روش ترمیم ترک خوردگی بتن کف ساختمان

 

با سلام و شادباش ، روش های مختلفی برای روش ترمیم ترک خوردگی بتن کف ساختمان وجود دارد که هر یک به نوبه خود دارای معایب و مزایایی می باشند . برای مشاوره و آگاهی از انواع روش ترمیم ترک خوردگی بتن کف ساختمان و سایر سازه های بتنی ، مزایا و معایب ، مصالح ترمیم کننده بتن مورد نیاز ، روش و میزان مصرف ، زمان اجرا ، درخواست بازدید جهت تعمیرات و نیز در صورت تمایل به واگذاری که به این مجموعه تخصصی با بخش فنی و پشتیبانی کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران ( 44618462-44618379 -09120916271 ) تماس حاصل فرمایید.

 

 

نکاتی در خصوص روش اجرای ترمیم ترک خوردگی بتن کف ساختمان و سایر سازه های بتنی

 

 

در ترمیم بتني كه در اثر خوردگي تخريب شده است بايد اصول خاصي رعايت گردد تا مشكلات قبلي بزودي گريبانگير قطعه نشود . براي اين منظور بايد به نظارت زير توجه گردد :

 

1-     كنترل وسعت خرابي با بررسيهاي نظري كارگاهي و انجام آزمايشهاي ساده

2-     تعيين وسايل تخريب و روش كار

3-     تعيين محدوده خرابي و شيار زني براي مشخص كردن محدوده

4-     هندسه تخريب

5-     عمق تخريب

6-      بررسي ميلگردها و تصميم گيري در مورد گسترش تخريب

7-     زنگ زدائي و اصلاح ميلگردها و تقويت و جايگزيني ميلگردها

8-     آماده سازي سطح بتن و ميلگردها و اعمال پوشش هاي لازم ، اشباع كردن و . . .

9-     مواد تعميري و كاربرد آنها

10- روشهاي تعمير و بكار گيري آنها

 

q       كنترل وسعت خرابي ( بررسيهاي نظري و آزمايشي ) :

با توجه به بازديدهاي انجام شده و احتمالا" برخي آزمايشهاي ساده ميتوان به وسعت تقريبي خرابي پي برد. متاسفانه هنــوز روشي براي تعيين محلهائي كه ميلگرد آنها بطور قابل توجهي زنگ زده اند وجود نــــدارد. نشانه هاي  زنگ زدائــــــي زياد ، لكه ، ترك خوردگي ، طبله كردن و ريختن بتن مي باشد. با آزمايش ساده نيم پيل ميتوان پتانسيل خوردگي را بدست آورد اما ميزان زنگ زدگي و آسيب نمايش داده نميشود. با زدن چكش اشميت يا چكش معمولي و با توجه به نتيجه يا صداي حاصله نيز ميتوان تا حدودي وضعيت بحراني را آشكار كرد. متاسفانه اشكال رايج عمده در تعمير سازه هاي بتني مشخص نبودن دقيق منطقه و محدوده تعميرات و گاه ممكنست وسعت تخريب و تعمير چندين برابر تخمين اوليه گردد.

 

q       تعيين وسايل تخريب و روش آن :

با توجه به وسعت تخريب ، نوع بتن و مشكلات تخريبي آن ، انبوهي ميلگردها و موقيت قرار گيري قطعه و همچنين محدوديت هاي زماني و هزينه اي نوع وسيله تخريب و روش كار مشخص ميگردد.

گاه لازم است سرعت زيادي در تخريب بخرج نداد زيرا در صورت عدم امكان تعمير ، مجاورت بتن و ميلگرد با عناصر مضر ممكنست در طولاني مدت مشكلات جديدي را بوجود آورد.

امروزه استفاده از وسايل مختلفي امكان پذير است : قلم (چكش) بادي ، برقي ، اره هاي اصطكاكي ، جهت آب و برش با آب از جمله وسايل رايج است كه از همه آنها ميتوان برش با آب (جهت آب) را بهتر و مناسب تر دانست. بهرحال وسعت كار و محدوديت هاي موجود فوق الذكر تعيين كننده نوع وسايل مي باشد. برخي چكش ها ممكنست در مناطق مجاور آسيب هائي را ايجاد كند كه بايد وسايل با قدرت مناسب را انتخاب نمود. اره هاي اصطكاكي عمـــدتا" براي برش هاي خطي بكار ميرود.

 

 

 

q       تعيين محدوده خرابي و شيار زني :

براي اينكه محدوده كار تخريب روشن شود گاه علائمي را بكار مي برند. بهترين روش علامت زني بصورت شيار زني در محدوده مورد نظر است. شيار زني به عمق 1 تا 2 سانتي متر بدين منظور معمول است ميتواند هندسه مناسب تخريب را در سطح و عمق بوجود آورد. بهرحال گاه در طول عمليات تخريب ممكنست اين محدوده را وسعت بخشيم و گسترش دهيم و بهتر است مجددا" محدوده جديد را شيار زني كنيم.

 

q       هندسه تخريب :

توصيه ميشود از شكلهاي هندسي مشخص براي محدوده تخريب استفاده شود. مربع ، مستطيل و تركيبي از مربع و مستطيل در كنار هم ميتواند بهترين اشكال باشد. البته شكل دايره و چند ضلعي منظم نيز توصيه ميشود. بهرحال اشكال نا منظم با دوره هاي بي نظم ابدا" توصيه نمي گردد.

كناره و لبه منطقه تخريب ( تعمير) بايد گونيا باشد و اين حالت 1 تا 2 سانتي متر در عمق ادامه يابد و لبه نبايد پركلاغي تلقي گردد زيرا دوام مناسبي برا پس از تعميرنخواهيم داشت .

 

q       عمق تخريب :

مشكلي بزرگ در تعمير اينگونه سازه ها تعيين عمق تخريب است. مسلما" عمق تخريب تا پشت ميلگردها خواهد بود. نميتوان تخريب را تا رسيدن به سطح ميلگردها انجام داد زيرا لازمست ميلگردها را تميز و اصلاح نمود بنابراين بايد تخريب را تا پشت ميلگردها ادامه داد. عمق تخريب بايد تا حدي انجام شود كه به منطقه اي با يون كلر كم برسيم. رسيدن به يون كلر كمتر از حد آستانه خوردگي قطعي است اما حد قابل قبول تابع سياست هاي تعميرات اگر حد آستانه خوردگي را 35/0 درصد و حداقل يون كلر بتن اوليه تازه را 15/0 درصد در نظر بگيريم بهرحال حد قابل قبول در بين اين دو عدد قرار دارد و هر چند به 15/0 درصد نزديك شود عمر تعمير و ميلگرد بيشتر خواهد شد اما ممكنست هزينه ها را به مقدار قابل توجهي افزايش دهد و يا عمر بخش هاي تعمير نشده بمراتب كمتر از عمر مناطق تعمير شده باشد كه منطقي بنظر نميرسد.

بهترين راه تهيه نمونه از عمق هاي مختلف و تعيين يون كلر مي باشد تا تصميم گيري در مورد عمق تخريب ميسر گردد. وقتي تا پشت ميلگرد تخريب را ادامه مي دهيم بايستي امكان قرار گيري بتن در اطراف ميلگرد را فرآهم كنيم. به اين منظور حداقل فاصله ميلگرد تا بتن بايستي از حداكثر اندازه سنگدانه مصرفي بزرگتر باشد. برخي توصيه مي كنند در اين مورد بهتر است اين فاصله بمراتب بزرگتر از حداكثر اندازه سنگدانه مصرفي و در حدود 3 سانتي متر باشد.

 

q       بررسي ميلگردها و اتخاذ تصميم در مورد گسترش تخريب :

پس از تخريب و رسيدن به ميلگردها بايد كارشناس خبره ، ميزان خوردگي را بررسي كند وقتي در محدوده تخريب زنگ زدگي زيادي مشاهده مي شود و اين زنگ زدگي در منطقه سالم نيز تداوم دارد بايستي منطقه تخريب را گسترش داد تا به ميلگرد سالم و تقريبا" بدون زنگ زدگي رسيد. وقتي زنگ زدگي با ناخن پاك نشود به ميلگرد سالم نرسد بايد آنرا تميز كرد و لازمست كه بتن روي آن برداشته شود.

 

q       زنگ زدائي ، اصلاح ميلگردها ، تقويت و جايگزيني :

ميلگردها معمولا" در محل با سند پلاست يا گريت پلاست بايد تميز شود. در اين حالت بايد پشت ميلگردها تميز شود زنگ زدائي با برس سيمي دستي يا برقي معمولا" كارآمد نيست و فقط در مناطق بسيار محدود و براي زنگ كم كاربرد دارد. اگر لازم باشد بايد ميلگردها تقويت شود. بكارگيري ميلگردهاي تقويتي امري رايج و معمول است. اين كار با توجه به كاهش ضخامت ميلگردها عملي ميشود. معمولا" اگر كاهش سطح ميلگردهـــــا بيش از 15 درصد باشد تقويت توصيه ميشود (برخي كاهش قطر 15 درصد را نيازمند تقويت مي دانند) . گاه ميلگردها به شدت زنگ زده اند و در اين حالت توصيه ميشود با ميلگردهاي جديد جايگزين شوند. تامين پوشش طولي ميلگردها (Overlap ) مشكل است و اغلب از وصله هاي جوشي يا مكانيكي ميتواند استفاده شود.

وقتي از زنگ زدائي ميلگرد بهره مي گيريم بهتر است هيچگونه رنگي بر روي ميلگرد باقي نماند و كاملا" تميز شوند .

 

q       آماده سازي سطح بتن و پوشش ميلگردها :

مقصود از آماده سازي سطح بتن و پوشش ميلگردها آنست كه بتوانند اتصال بتن با بتن و بتن با ميلگرد را تامين نمايند و مانع نفوذ بيشتر و خوردگي شوند.

آماده سازي سطح بتن معمولا" با زبر كردن آن و رسانيدن به حالت اشباع با سطح خشك حاصل ميگردد. اغلب اوقات تخريب ، سطح زبر و خشني را فرآهم مي كند بهر حال اين سطح نبايد پستي و بلندي خيلي زيادي داشته باشد اما ضمن اينكه ضخامت تعمير نسبتا" ثابتي را فرآهم مي نمايد بايد كاملا" زبر و خشن باشد و ترجيحا" شن ها از سطح بر واحد اضافه شوند . 

بتن قديمي (پايه) نبايد آب بتن جديد (ماده تعميري) را بمكد زيرا باعث جمع شدگي شديدتر شده و پيوند دو بتن ضعيف مي گردد.  بنابراين لازمست بتن پايه بصورت SSD درآيد. آب اضافي در روي سطح بتن به نحوي كه دست را خيس و مرطوب كند نامطلوب است و باعث ضعف اتصال و پيوستگي دو بتن مي شود.

براي ايجاد پيوستگي و چسبندگي بهتر دو بتن جديد و قديم گاه از برخي پليمرها و لاتكس ها بر روي بتن پايه (قديمي) استفاده مي شود. يك لايه نازك از اين مواد قبل از ريختن بتن تعميري جديد بر روي بتن قديمـــــي ماليده يا پاشيده مي شود. از جملـــــــه مواد رايج لاتكس آكريليكي (Acrylic Latex ) مي باشد و قبل از خشك شدن كامل آن بتن جديد بايد ريخته شود.

سطح ميلگردها پس از تميز كاري و زنگ زدائي ، گاه لازمست با آب شيرين شسته شده و سريعا" با هواي فشرده خشك گردد و در صورت لزوم با پوشش هاي خاصي نظير اپوكسي پوشيده شود. بهرحال توصيه ميشود در تعمير سازه از اپوكسي معمولي مخصوص ميلگردها استفاده نشود و اپوكسي غني شده با روي بكار رود تا سطح ميلگرد عايق الكتريكي نشود ، زيرا در غير اينصورت ميلگردهاي بخش تعمير نشده دچار خوردگي بسيار سريعتر مي گردد .

 

q       مواد ترمیم کننده بتن :

اصل مهم در انتخاب مواد تعميري شباهت آن از نظر خواص با بتن اصلي است معمولا" اين اصل به نوعي برآورده ميشود اما بايد سعي كرد حتي الامكان رعايت گردد. مشكل بزرگ در رعايت اين مورد آن است كه اگر بتن اصلي قديمي مناسب و مطلوب بود ممكن بود اين خرابي ها حاصل نشود. ضعف مقاومت ، ضعف دوام و بالا بودن نفوذ پذيري باعث اين خرابي شده است پس چگونه ميتوان بتن مشابه را بكار برد. بنابراين دچار يك پارادوكس هستيم كه با تدبير مناسب آن را حل كنيم. شباهت در سنگدانه ، شباهت در سيمان ميتواند كمك موثري باشد. نزديك بودن مدول الاستيسيته و ضريب انبساط حرارتي از جمله نكات مهم است ، گاه ديده مي شود نفوذ پذيري بسيار كم در منطقه تعمير شده ، باعث خوردگي سريع ميلگردهاي منطقه مجاور ميشود و اين نكته مهم كار تعمير را با مشكل مواجه مي كند و اجتناب ناپذير بنظر مي رسد .

 

انواع مواد ترمیم کننده بتن بصورت جايگزين بتن تخريب شده عبارتند از :

الف -  بتن يا ملات سيماني

ب-  بتن يا ملات سيماني اصلاح شده با پليمر

ج – مواد پليمري ( كه در اين حالت اقتصادي و فني نيست )

 

بنظر ميرسد معمولا" بتن يا ملات سيماني ارجحيت داشته باشد و از نظر خواص مشابهت بيشتري با بتن اصل پايه را فرآهم نمايد .

بكار گيري سيمان در حد متوسط (معمولا" 375 تا 400 كيلو) از نظر جمع شدگي كاملا" مناسب بنظر ميرسد. نسبت آب به سيمان با توجه به موقعيت قطع و محل از نظر خوردگي به حداكثر 4/0 يا 45/0 محدود شود. معمولا" اگر از روش بتن ريزي جايگزين استفاده شود سعي ميگردد از اسلامپ بالائي برخوردار باشيم (بيش از 10 سانتي متر). اسلامپ زياد جمع شدگي نشست خميري را بوجود مي آورد لذا ضمن اينكه تامين نسبت آب به سيمان فوق الذكر مشكل بوده و اسلامپ زياد نيز با آب قابل تامين نيست همواره نياز به مواد روان كننده يا فوق روان كننده داريم .

معمولا" هنگاميكه ترمیم در محدوده بسته اي انجام ميشود بتن بايد از جمع شدگي ناچيز و يا انبساط جزئي برخوردار باشد. به اين دليل لازمست از مواد منبسط كننده (انبساط زا) در مواردي كه حساسيت وجود دارد استفاده نمائيم تا درگيري بهتري بين لبه هاي كناري بتن تعميري و بتن پايه قديمي ايجاد شود.

براي سهولت در ريختن و تراكم بتن و كاهش نفوذ پذيري آن از حداكثر اندازه سنگدانه نسبتا" كم و بافت دانه بندي ريزتري نسبت به بتن اصلي بهره مي گيريم كه به ابعاد و حجم منطقه تعميري و وضعيت ميلگردها بستگي دارد .

اگر بخواهيم ملات يا بتن را با مواد پليمري اصلاح كنيم معمولا" از لاتكس آكريليكي به ميزان 10 تا 20 درصد وزن سيمان استفاده مي نمائيم .

گاه بجاي ريختن معمولي بتن از روش دستي تعمير استفاده مي نمايند در اين حالت ملات سفت بكار ميرود و با فشار در محل مورد نظر قرار مي گيرد . بهر حال اين روش محدوديتهاي خاص خود را دارد و تامين رواني مورد نظر با نسبت آب به سيمان مطلوب و سيمان كمتر ممكن مي باشد .

 

 

 

 

شرکت کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران

شرکت کلینیک فنی  بتن ایران با اندیشه ایجاد مرکزی تخصصی و کاربردی در زمینه ارائه خدمات فنی مهندسی ، بازرگانی و آموزشی در سطح کشور و منطقه راه اندازی گردیده است .

شرکت کلینیک فنی  بتن ایران، اولین و تنها مجموعه فنی و مهندسی با محوریت بتن در سطح کشور می باشد که توانسته با ارائه خدمات متنوع و تخصصی گامی  نو و البته کارآمد در عرصه صنعت بتن کشور بردارد. این امر باعث گردیده تا کارشناسان و مهندسی فعال در عرصه بتن کشور با در اختیار داشتن تیم کارآمد در کنار خود راه سخت اجرای پروژه عمرانی را با اطمینانی بیشتر و با کیفیت تر بردارند.

شرکت کلینیک فنی  بتن ایران، با به کارگیری تیم های کارشناسی ، اجرایی ، تخصصی ، بازرگانی و آموزشی از میان فعالان و متخصصین بتن برجسته کشور  همواره سعی دارد تا با اولویت قراردهی کیفیت و تخصص باعث ارتقاء سطح کیفی ، مهندسی و اجرایی پروژه ها و با رفتن سطح عملی دست اندرکاران گردد.

در این راستا ، شرکت کلینیک فنی  بتن ایران فعالیت خود را در سه شاخه فنی و مهندسی ، آموزش و بازرگانی  هدف دهی و پیگیری نموده و می نماید.  

بخش مهندسی و اجرایی کلینیک فنی و تخصصی بتن : بر هیچ کس پوشیده نیست که افزایش کیفیت و دوام پروژه ها عمرانی و سازه های بتنی در حین ساخت و بهره برداری  مستلزم سوق به سمت ارائه خدمات تخصصی و هدفمند می باشد. این امر به خصوص در پروزه تخصصی و حساس تر مانند تعمیرات و بازسازی سازه های بتنی که بازدهی و نتیجه گیری از آن ها صفر یا صدی می باشد ، رنگ و بوی جدی تری به خود می گیرد. از این رو مجموعه کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران با در اختیار گیری تجهیزات تخصصی ، تیم مهندسی و کارشناسی و نیروهای اجرایی کارآزموده و آموزش دیده خدماتی به روز و تخصصی را به دست اندرکاران و کارفرمایان پروژه های عمرانی در سطح کشور و منطقه ارائه نماید.

 سرفصل های خدمات مهندسی و کارشناسی بتن قابل ارائه توسط مجموعه :

شرکت کلینیک فنی  بتن ایران | مشاوره ، مهندسی و اجرای ترمیم و بازسازی سازه های بتنی

شرکت کلینیک فنی  بتن ایران | مشاوره ، مهندسی و اجرای مقاوم سازی انواع سازه های بتنی

شرکت کلینیک فنی  بتن ایران | مشاوره ، مهندسی و اجرای آب بندی و محافظت سازه های بتنی ماننده تصفیه خانه ها ، سازه های صنعتی ، کولینگ تاورها ، کلاریفایرها ، ایستگاه های پمپاژ ، استخرها ، مخازن آب و فاضلاب ، سد ها ، کانالها و ...

شرکت کلینیک فنی  بتن ایران | مشاوره ، مهندسی و اجرای انواع  تست و آزمایش های غیرمخرب سازه های بتنی

شرکت کلینیک فنی  بتن ایران | مشاوره ، مهندسی و اجرای انواع کف پوش های صنعتی از جمله کف پوش های پایه سیمانی ، اپوکسی و پلی یورتان

شرکت کلینیک فنی  بتن ایران | مشاوره و کارشناسی بتن

شرکت کلینیک فنی  بتن ایران | مشاوره ، مهندسی و اجرای کرگیری و کاشت آرماتور و بولت در سازه های بتنی

شرکت کلینیک فنی  بتن ایران | مشاوره ، مهندسی و اجرای ورق های ژئوممبرین

شرکت کلینیک فنی  بتن ایران | مشاوره ، مهندسی و اجرای پوشش ضد حریق

شرکت کلینیک فنی  بتن ایران | مشاوره ، مهندسی و اجرای پوشش های ضد اسید

بخش آموزش شرکت کلینیک فنی  بتن ایران :

این بخش در راستای اهمیت و نیاز دانش عملی و عملیاتی مهندسین و دست اندرکاران پروژه عمرانی به ویژه پروژه های بتنی راه اندازی گردیده است. شرکت کلینیک فنی  بتن ایران در این راستا با تعریف سرفصل و دوره های تخصصی و کاربردی بتن و نیز به کارگیری مدرسین و متخصصین سرشناس ، کارآزموده و با تجربه اقدام به برگزاری دوره های آموزشی تخصصی بتن  به صورت عمومی و اختصاص نموده است.

 

 بخش بازرگانی شرکت کلینیک فنی  بتن ایران :

امروزه با گسترش روزافزودن استفاده از انواع افزودنی و محصولات کمکی و جانبی بتن در پروزه های عمرانی شرکت های مختلفی در قالب ارائه کنندگان محصولات مذکور شکل گرفته و به خدمات در سطح کشور اقدام می نمایند. اما آنچه همواره در این زمینه به عنوان مشکلی بزرگ قابل تامل بوده است ارائه خدمات به صورت عام و فارغ از تخصص لازم  و خدمات پس از فروش بوده است. که این موضوع باعث تحمیل هزینه های گزاف و تاثیرات منفی در پروژه ها گردیده است. از این رو این مجموعه سعی نموده تا با ارائه خدمات توامان کارشناسی در کنار خدمات بازرگانی نسبت به حل این نقیصه اقدام نماید.

                                                                                                                                                                     

 

 

برخی از سوابق اجرایی این مجموعه بدین شرح می باشد :کف سازی کارخانه شکر کشت و صنعت دعبل خزائی ، کف سازی انبارهای ملی حفاری ،  آب بندی مخزن 8500 مترمکعبی ذوب آهن اصفهان ، ترمیم و بازسازی پل های بتنی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی ، ترمیم و آب بندی مخازن 10000 مترمکعبی شوشتر، ترمیم و آب بندی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس ، ترمیم و مقاوم سازی اسکلت بتنی بیمارستان خلیج فارس ، ترمیم و آب بندی مخازن بتنی شهرک های صنعتی استان ایلام و خوزستان ،  ترمیم و آب بندی استخر کارخانه صنعت کاران قم ، ترمیم و آب بندی استخر نفت منطقه عسلویه ، ترمیم و آب بندی کولینگ تاور پتروشیمی فن آوران ، ترمیم و آب بندی کولینگ تاور پتروشیمی کارون ، ترمیم و آب بندی کولینگ تاور پالایشگاه بندرعباس ، آزمایش های غیرمخرب ، ارزیابی ترمیم ، آب بندی و مقاوم سازی تصفیه خانه شیمیایی ( مخازن بتنی ، تیکنر ، رسوب گیر و ... )  و ستلر سد آب بند ذوب آهن اصفهان ( سیزده سازه بتنی ) ، ترمیم و پوشش اپوکسی و فایبرگلاس مخازن و کف تصفیه خانه نیروگاه شیرکوه یزد ، ترمیم و آب بند حوضچه ها و سطوح بتنی پتروشیمی اروند ، ترمیم سازه های بتنی مخزن آمونیاک پتروشیمی رازی ، ترمیم و آب بندی پست برق بندر امام خمینی ، ترمیم و آب بندی ایستگاه پمپاژ کشت و صنعت میان آب ، ترمیم و آب بندی مخازن بتنی پتروشیمی مارون، ترمیم و آب بندی  ترمیم و آب بندی پست برق پتروشیمی تندگویان، ترمیم و آب بندی پست برق پتروشیمی غدیر، پوشش ضد حریق پتروشیمی بوعلی ، مقاوم سازی پتروشیمی رجال ، ترمیم و بازسازی مخازن پساب شرکت نفت و گاز غرب کشور در دهلران، ترمیم و آب بندی کولینگ تاور کارخانه فولاد و چدن اشتهارد، ترمیم و آب بندی تصفیه خانه شهید محمدی مسجدسلیمان، ترمیم و آب بندی ایستگاه پمپاژ امیدیه، مقاوم سازی فرهنگسرای بانوان جایزان ،  ترمیم و آب بندی حوضچه های نیروگاه رامین ، ترمیم و آب بندی انبار پتروشیمی آبادان ، ترمیم و آب بندی تصفیه خانه فولاد خوزستان ، ترمیم و آب بندی سازه های تیکنر و تیپلر شرکت فولاد خوزستان ، ترمیم و آب بندی تصفیه خانه ایستگاه یازده آبادان  ، ترمیم و آب بندی مخزن پتروشیمی مسجد سلیمان ، ترمیم و آب بندی مخزن بیمارستان سینا شهر اهواز ، ترمیم و آب بندی مخزن کارخانه الکل رازی ، ترمیم و آب بندی تصفیه خانه کشت و صنعت دهخدا، ترمیم و آب بندی سازه های بتنی کشت و صنعت میرزا کوچک خان، کاشت 10000 بولت و آرماتور اسکله بندر امام خمینی ، کاشت 300 عدد بولت منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر ، کاشت 1500 عدد بولت برازجان و ... .

نظرسنجی


دریافت کاتالوگ ها و فرم ها